Veelgestelde vragen
- Mijn Theater Omgeving
In Mijn Theater Omgeving staan alle tickets overzichtelijk bij elkaar. Nog geen account? Maak er dan eerst eenvoudig eentje aan (ook als je al jaren ons theater bezoekt).
De eerste keer registreren
- Op onze website staat rechts bovenin ‘Mijn Theater’. Als je hierop klikt, kom je op de inlogpagina terecht.
- Klik eerst op “Inschrijven“. Vul daarna jouw e-mailadres in en kies een eigen wachtwoord.
- Na inschrijving ontvang je een e-mail met een 4-cijferige code om jouw inschrijving te bevestigen. Zo weten we zeker dat jij de eigenaar van het ingevulde e-mailadres bent. Het onderwerp van de mail is “Registratie bevestigen”. (Tip: Heb je na enkele minuten nog geen e-mail ontvangen? Het kan voorkomen dat het bericht met daarin de code in de spam/junk-map terecht komt, wij raden je dan ook aan deze map goed te controleren.)
- Vul de ontvangen code in en zet een vinkje om akkoord te gaan met de voorwaarden. Als je daarna klikt op “Registreren” is de eenmalige registratie afgerond, en ben je direct ingelogd.
Let op: Heb je nu een nieuw mailadres en in het verleden met een ander mailadres kaarten besteld, neem dan even contact op met onze theaterkassa. Wij koppelen dan de juiste en huidige gegevens aan jouw account.
Wat je allemaal terug kunt vinden in Mijn Theater Omgeving
- Alle toekomstige voorstellingen waar je tickets voor hebt gekocht worden getoond. Je kunt de tickets opnieuw downloaden door op “Tickets” te klikken.
- Heb je tegoedbonnen of vouchers? Deze worden hier getoond met hun bijbehorende saldo en code. Het tegoed kan worden ingezet bij het afrekenen. Klik op de code, ga naar bestel tickets of open jouw winkelmandje en plak de code in het tegoedveld bij de betaling van de bestelling. Als je meerdere vouchers wilt gebruiken, herhaal dan deze stappen.
- Jouw persoonlijke gegevens kun je hier inzien en indien nodig aanpassen.
Uitloggen
Maak je gebruik van een computer waar ook andere mensen gebruik van maken? Vergeet dan niet uit te loggen na gebruik van Mijn Theater Omgeving.
- Servicekosten
Per order brengen wij € 3,75 servicekosten in rekening, zowel online als aan de theaterkassa.
Indien je de tickets per post wenst te ontvangen, brengen wij daarvoor € 2,25 in rekening.Let op: Als je een annulering doorgeeft van jouw tickets of een voorstelling wordt door ‘derden’ geannuleerd, worden de gemaakte administratiekosten niet geretourneerd.
- Mag je staan tijdens een theaterconcert/voorstelling?
Een theaterconcert (geplaceerd met een klassieke theateropzet) is in principe een zittend concert. Staan tijdens een theaterconcert kan hinderlijk zijn voor je medegasten, zeker wanneer constant staan voor een medegast geen optie is. Soms staat een deel van het publiek spontaan op, vooral bij energieke nummers of bekende hits. Dit kan anderen inspireren om mee te doen, of juist frustreren als het zicht wordt belemmerd. Soms staat het publiek op wanneer een artiest hier uitdrukkelijk om vraagt. In beide gevallen vragen we je om rekening te houden met je medegasten en niet zomaar te gaan staan als je daarmee anderen hindert, zodat iedereen zo optimaal mogelijk kan genieten van de voorstelling.
- Mondriaankaart
Wat is de Mondriaankaart?
Met de Mondriaankaart kun je voor slechts €137,50 onbeperkt genieten van alle professionele theatervoorstellingen in onze Mondriaanzaal. En dat een heel theaterseizoen lang!
In de Mondriaanzaal, onze kleine zaal, programmeren wij ieder seizoen een gevarieerd programma. Dit is dé plek waar talent een podium krijgt. Ook bekende artiesten verrassen je in intieme setting met de mooiste voorstellingen.
Mondriaankaarthouders kunnen vanaf de eerste dag van een nieuwe maand 1 ticket per voorstelling boeken voor voorstellingen van de maand daarop*. Pas als je tickets geboekt hebt, ben je verzekerd van toegang tot de voorstelling.
Bestel hier jouw Mondriaankaart!
* Mits er nog beschikbaarheid is.
Tickets boeken
Je ontvangt iedere maand een mail met daarin een overzicht van het theaterprogramma van de maand erop. Ook op onze website kun je natuurlijk te allen tijde het gehele programma inzien. Heb je een keuze gemaakt? Dan kun je op twee manieren tickets bestellen:
1. Online
Je kunt gemakkelijk zelf op onze website ticket(s) voor de Mondriaanzaal boeken. Op jouw Mondriaankaart staat een vouchercode; een combinatie van 8 letters/cijfers. Tijdens het bestellen kies je voor prijstype ‘Mondriaankaart 24/25’. Bij het invoeren van het aantal gewenste kaarten, wordt er automatisch om een vouchercode gevraagd. Jouw Mondriaankaart inclusief vouchercode kun je te allen tijde inzien in Mijn Theater Omgeving. Na afronden van de bestelling zijn jouw e-tickets direct beschikbaar.
2. Fysieke theaterkassa
De theaterkassa is op dinsdag, donderdag en vrijdag geopend tussen 10:00-12:00 uur. Vanaf de eerste dag van de maand kun je jouw ticket hier boeken. (Als de eerste dag van de maand in het weekend valt dan kun je de eerstvolgende dinsdag tickets aan de balie bestellen.)
Controle
De Mondriaankaart is persoonsgebonden, daarom kunnen theaterkaartjes niet zo maar doorgegeven worden aan derden. Om misbruik te voorkomen controleren we aan de deur steekproefsgewijs jouw tickets met jouw identiteitsbewijs. Bij een gecombineerde Mondriaankaartboeking (2 personen op 1 adres), moet in ieder geval één persoon zich kunnen identificeren.
Kun je niet komen? Laat het ons weten
Het is niet gewenst om voorstellingen te reserveren als je nog niet zeker weet of je komt. Gun anderen ook een plek en de artiest een volle zaal, en reserveer alleen voor de voorstellingen waar je zeker bij aanwezig zult zijn. Kun je onverwachts toch niet komen? Dan verzoeken wij je vriendelijk doch dringend om je af te melden bij de theaterkassa.
- Secure Tickets
Secure Tickets zijn extra veilige e-tickets die niet overdraagbaar zijn en daardoor ongewenste doorverkoop tegengaan. Deze tickets ontvang je niet per e-mail of per post, maar zijn te vinden in de Ticketmatic App.
Hoe werkt het?
- Installeer de Ticketmatic App in de AppStore of de Playstore;
- Koop tickets via de gebruikelijke wijze op onze website, bevestig & betaal;
- Per e-mail ontvang je een bevestiging van jouw aankoop;
- Open de Ticketmatic App en log in met hetzelfde e-mailadres waarmee je de tickets besteld hebt;
- In de Ticketmatic App tref je de gekochte e-tickets aan;
- De scanbare toegangscodes op deze e-tickets worden zichtbaar vanaf twee uur voor aanvang voorstelling;
- Let op: de barcode verandert elke 30 seconden (een printscreen werkt dus niet);
- Laat jouw e-tickets op jouw telefoon scannen voorafgaand aan jouw bezoek.
Ik heb zojuist Secure Tickets gekocht, maar ik zie ze niet in de app staan. Wat nu?
De tickets verschijnen binnen 24 uur in uw Ticketmatic App. Als je binnen 24 uur geen tickets ziet, kun je contact opnemen met onze theaterkassa.Kan ik de kaarten aan iemand anders geven?
Nee, de kaarten zijn niet overdraagbaar. Je dient zelf aanwezig te zijn op de avond van de voorstelling. Mocht je onverhoopt de voorstelling niet bij kunnen wonen, dan kun je de tickets volgens de gebruikelijke annuleringsvoorwaarden aan ons retourneren.Waarom krijg ik mijn kaarten niet per mail?
Bij sommige voorstellingen worden tickets doorverkocht tegen veel te hoge prijzen. Doordat je de tickets pas kort voor de voorstelling in jouw persoonlijke app ontvangt, kunnen de kaarten niet worden doorverkocht. Zo betaalt iedereen een eerlijke prijs voor zijn/haar kaartje.Wie is Ticketmatic?
Ticketmatic levert de software van ons ticketingsysteem. - Hoe gebruik ik de vouchercode op mijn vriendenkaart?
Tijdens de voorverkoop van het nieuwe theaterseizoen (of een speciale voorverkoop van een extra bijgeboekte voorstelling) kun je als vriend als eerste jouw gewenste tickets bestellen.
Dit doe je als volgt:
- Op jouw vriendenkaart staat een vouchercode; een combinatie van 12 letters/cijfers.
- Als je online tickets bestelt wordt er bij ieder ticket dat je toevoegt aan het winkelmandje om deze vouchercode gevraagd. (Tip: knip en plak uw vouchercode in het juiste veld zodat je deze niet telkens opnieuw hoeft in te voeren).
- Klik daarna onderin het beeldscherm op volgende en doorloop de overige stappen van het bestelproces.
- Entreebewijzen ruilen of retourneren
Je kunt jouw tickets tot uiterlijk 48 uur vóór aanvang van de voorstelling telefonisch, via onze theaterkassa of via ons online retourformulier retourneren in ruil voor een tegoedbon. Wij brengen per ticket € 3,50 annuleringskosten in rekening, dit wordt verrekend met jouw tegoed. Als je een annulering doorgeeft van jouw tickets of een voorstelling wordt door ‘derden’ geannuleerd, worden de gemaakte administratiekosten niet geretourneerd.
Jouw tegoed is te allen tijde in te zien via ‘Mijn Theater’ omgeving. Nog geen account? Registreer je hier.
Bij verplaatsing van een voorstelling worden kaartkopers persoonlijk geïnformeerd. Mocht de nieuwe voorstellingsdatum je niet schikken, dan heb je recht op geld retour zonder aftrek van annuleringskosten.
Let op: In geval van verhuringen aan externe partijen, of indien wij de ticketing verzorgen voor externe partijen kan ons retourbeleid afwijken. Neem gerust contact met ons op indien je hierover meer informatie wenst. Voor het Steengroeve Theater geldt dat je jouw tickets tot uiterlijk 31 juli kunt retourneren via onze theaterkassa. Wij brengen per ticket € 3,50 annuleringskosten in rekening, de gemaakte administratiekosten worden niet geretourneerd. Het restantbedrag wordt teruggestort. Het is te allen tijde toegestaan om jouw ticket te kopen of verkopen via TicketSwap.
Klik HIER om online jouw kaarten te retourneren of mail naar info@theaterdestorm.nl
- Openingstijden Theaterkassa
Onze theaterkassa is dinsdag, donderdag en vrijdag geopend tussen 10.00 en 12.00 uur en een uur voor aanvang van een voorstelling.
U kunt ons bellen op 0543-519285 of mail naar info@theaterdestorm.nl.Via deze website kun je 24 uur per dag tickets bestellen.
- Vragen over Het Steengroevetheater
Kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via Theater De Storm. De ticketprijs is voor elke avond gelijk en bedraagt € 59,50, dit is incl. parkeerkosten en excl. boekingskosten a 3,75 per order. Tickets kunnen eenvoudig online gekocht worden via deze website. Oók is het mogelijk om fysiek of telefonisch (0543 – 519285) kaarten te bestellen via de theaterkassa, deze is geopend op dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 10.00 en 12.00 uur.Kaarten retourneren
Je kunt jouw tickets tot uiterlijk 31 juli telefonisch retourneren via onze theaterkassa of via ons online retourformulier. Wij brengen per ticket € 3,50 annuleringskosten in rekening, de gemaakte boekingskosten worden niet geretourneerd. Het restantbedrag wordt teruggestort. Het is te allen tijde toegestaan om jouw ticket te kopen of verkopen via TicketSwap.Wachtlijst
Het is mogelijk om je aan te melden voor de wachtlijst, indien een voorstellingsavond uitverkocht is. Mochten er tickets beschikbaar komen, dan wordt de volledige wachtlijst daarvan per e-mail in kennis gesteld en geldt: ‘wie het eerst komt wie het eerst maalt’. De wachtlijst geeft dus geen garantie op tickets maar is een extra service.///
Breng je een bezoek aan het Steengroeve Theater? Navigeer op:
Steengroeveweg – Winterswijk
(vanaf hier word je met borden naar het parkeerterrein/theater geleid).Parkeren
Je kunt kosteloos jouw auto parkeren, wij adviseren echter om – indien mogelijk – met de fiets te komen om lange parkeerfiles te voorkomen.Zitplaatsen
Je hebt vrije plaatskeuze. Alle tribuneplaatsen hebben een rugleuning, de tribunes zijn niet overdekt.Horeca
Er zijn verschillende horecapunten waar drankjes en een hapje worden verkocht. Deze mag je ook op de tribune nuttigen. Betaling gaat met munten, deze zijn te koop bij de muntenloketten boven bij de entree en beneden in de groeve.Afvalbeleid
Vanwege de vernieuwde regelgeving hanteren wij nieuwe regels met betrekking tot plastic(afval). Zelf meegebrachte plastic fles en blikjes kun je in speciale afvalpunten deponeren.
Aan de bar schenken wij jouw drankje in een biologisch afbreekbare beker, hiervoor betaal je een halve munt borg. Als je de beker terugbrengt naar de bar, ontvang je de 1/2 munt van ons retour. Wij dragen vervolgens zorg voor een gescheiden afvalverwerking van de door jouw ingeleverde beker.Kleding
In de groeve kan het ondanks mooi weer, ‘s avonds flink koud worden. Daarbij is de groeve ruw terrein. We raden je aan om stevige schoenen aan te trekken en een trui of jas mee te nemen tegen de kou. In het geval van regen kun je een poncho dragen, deze worden ook op het terrein verkocht. Paraplu’s zijn vanwege de zichtlijnen niet toegestaan.Het weer
Ook als het weer minder goed is gaat de voorstelling gewoon door, tenzij de weersomstandigheden echt onverantwoord zijn. Iedere dag om 16.00 uur wordt bepaald of de voorstelling doorgaat. Dit is dan te lezen op steengroevetheater.nl en theaterdestorm.nl. De voorstelling wordt in dat geval verplaatst naar een inhaaldag op donderdag 8 augustus of zondag 11 augustus. - Verloren of vergeten entreebewijzen
Indien je jouw entreebewijzen bent verloren of bent vergeten dan verstrekken wij (onder voorbehoud en uitsluitend op de avond van de voorstelling) kopiekaarten.
- Rolstoelgebruikers
In beide zalen is een beperkt aantal rolstoelplaatsen aanwezig. Indien je hiervan gebruik wilt maken vragen wij je telefonisch of per e-mail tickets te reserveren: info@theaterdestorm.nl | 0543-519285.
- Garderobe en (pauze)drankje
Bij het merendeel van de voorstellingen is de garderobe en een (pauze)drankje inbegrepen.
Bij geen pauze staat er een drankje voor je klaar na afloop van de voorstelling. Je kunt voorafgaand aan de voorstelling géén aanspraak maken op het pauzedrankje.
- Wachtlijst
Bij uitverkochte voorstellingen kun je jezelf op een wachtlijst laten plaatsen. Als er kaarten geretourneerd worden nemen wij contact op.
- Tegoedbonnen of cadeaukaarten
Heb je tegoedbonnen van De Storm? Op de bon staat een vouchercode. Deze kun je gemakkelijk ingeven bij het online bestellen van nieuwe theaterkaarten.
Heb je VVV-cadeaubonnen? Dan vragen wij je ons even te bellen, of langs te komen met de bonnen. Deze kunnen namelijk niet online in de betaling verwerkt worden. Wel kunnen wij het direct verwerken bij de bestelling.
- De Podium Cadeaukaart voor Theater, Concert & Festival
De Podium Cadeaukaart is verkrijgbaar en inwisselbaar bij Theater De Storm. Voor meer informatie verwijzen wij je naar www.podiumcadeaukaart.nl. Met jouw Podium Cadeaukaart kun je ook online betalen.
- Gehoorondersteuning
Bezoekers met een gehoorbeperking kunnen gratis gebruikmaken van gehoorondersteuning. Deze voorziening is voor aanvang verkrijgbaar bij de theaterkassa bij de entree. (Let wel; we hebben een beperkt aantal ontvangers beschikbaar.)
Hoe werkt het?
Onze gehoorversterking werkt via RF. In onze zalen zit een zender. De ontvanger, welke je van ons meekrijgt, is voorzien van een halslus. De ontvanger hangt je om de nek (‘halslus’) en vervolgens zet je jouw hoortoestel op de T-stand. De ontvangers hebben een volumeknop, zodat je zelf het geluidsniveau kunt regelen. Wij helpen je om de ontvanger op de juiste zaal af te stemmen. Heeft jouw hoortoestel geen T-stand? Dat is geen enkel probleem. Ons systeem is ook te gebruiken in combinatie met een gewone koptelefoon. Je mag jouw eigen koptelefoon gebruiken of een exemplaar van ons. (Mini-Jack > 3.5mm Jack aansluiting) - CJP
Met een CJP-pas (krijgen veel leerlingen voor het vak CKV op school), betalen studenten en leerlingen een gereduceerd tarief. In bijna alle gevallen is dit € 15,-, € 17,50 of € 20,- voor een voorstelling. Je kunt hiervoor maximaal 1 week van tevoren boeken via onze theaerkassa. Dit geldt op bijna alle professionele producties. Je moet de pas wel op de avond zelf meenemen naar de voorstelling.
CJP-pas kopen?
Ben je nog geen 30 en wil jij ook gebruik maken van deze regeling in ons theater? Dan kun je deze CJP-pas HIER aanschaffen. - Vier het Leven
In samenwerking met Stichting Vier het Leven is het ook mogelijk om ons theater te bezoeken wanneer je minder mobiel bent. Vrijwilligers van de stichting halen je thuis op, begeleiden je tijdens de voorstelling en brengen je weer thuis. De volledige reservering en afhandeling van kaarten verloopt via Stichting Vier het Leven. Voor meer informatie of reserveren verwijzen wij je dan ook door naar de website van Stichting Vier het Leven: www.4hetleven.nl
- Het maken van beeld- en/of geluidsopnames
Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de directie of artiest beeld- en/of geluidsopnames te maken tijdens de voorstellingen. Ook vragen wij u uw mobiele telefoon tijdens de voorstelling uit te zetten.
- Wijzigingen
Het is mogelijk dat door ziekte van spelers of andere omstandigheden een voorstelling niet door kan gaan. In dat geval proberen wij de voorstelling te verzetten naar een andere datum. Als dat niet lukt ontvang je het bedrag van de voorstelling retour. Daarnaast behoudt Theater De Storm zich het recht voor om een voorstelling te verplaatsen van de kleine naar de grote zaal en omgekeerd. Ook kunnen wij delen van de zaal en/of het balkon afsluiten.
- Huur het theater
Zoekt u een mooie locatie voor uw voorstelling of feestelijke activiteit? Ons theater biedt vele mogelijkheden. Meer informatie over verhuur kunt u vinden onder het kopje Huur het theater!
- Algemene Bezoekersvoorwaarden en Privacybeleid
In Theater De Storm gelden de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de vereniging van Schouwburgen en Concertgebouwdirecties. Deze zijn gedeponeerd bij de rechtbank te Amsterdam en kunt u hier downloaden.
- Staat uw vraag er niet tussen?