Veelgestelde vragen
- Mijn Theater Omgeving
In uw Mijn Theater Omgeving staan al uw tickets overzichtelijk bij elkaar. Nog geen account? Maak er dan eerst eenvoudig eentje aan (ook als u al jaren ons theater bezoekt).
De eerste keer registreren
- Op onze website staat rechts bovenin ‘Mijn Theater’. Als u hier op klikt komt u op de inlog pagina terecht.
- Klik eerst op “Inschrijven“. Vul uw e-mailadres in en kies uw eigen wachtwoord.
- Na inschrijving ontvangt u een e-mail met een 4-cijferige code om uw inschrijving te bevestigen. Zo weten we zeker dat u de eigenaar van het ingevulde e-mailadres bent. Het onderwerp van de mail is “Registratie bevestigen”. (Tip: Heeft u na enkele minuten nog geen e-mail ontvangen? Het kan voorkomen dat het bericht met daarin de code in uw spam/junk-map terecht komt, wij raden u dan ook aan deze map goed te controleren.)
- Vul de ontvangen code in en zet een vinkje om akkoord te gaan met de voorwaarden. Als u daarna klikt op “Registreren” is de eenmalige registratie afgerond, en bent u direct ingelogd.
Let op: Heeft u nu een nieuw mailadres en in het verleden met een ander mailadres kaarten besteld, neem dan even contact op met onze theaterkassa. Wij koppelen dan de juiste en huidige gegevens aan uw account.
Wat u allemaal terug kunt vinden in uw Mijn Theater Omgeving
- Alle toekomstige voorstellingen waar u tickets voor heeft gekocht worden getoond. U kunt de tickets opnieuw downloaden door op “Tickets” te klikken.
- Wanneer u zich heeft aangemeld voor de wachtlijst van een voorstelling, vindt u deze aanvraag hier terug.
- Heeft u tegoedbonnen of vouchers? Deze worden hier getoond met hun bijbehorende saldo en code. Uw tegoed kan worden ingezet bij het afrekenen. Klik op de code, ga naar bestel tickets of open uw winkelmandje en plak de code in het tegoedveld bij de betaling van uw bestelling. Als u meerdere vouchers wilt gebruiken, herhaal dan deze stappen.
- Uw persoonlijke gegevens kunt u hier inzien en indien nodig aanpassen.
Uitloggen
Maakt u gebruik van een computer waar ook andere mensen gebruik van maken? Vergeet dan niet uit te loggen na gebruik van de Mijn Omgeving.
- Servicekosten
Per order brengen wij € 3,75 servicekosten in rekening, zowel online als aan de theaterkassa.
Indien u de tickets per post wenst te ontvangen, brengen wij daarvoor € 1,50 in rekening.Let op: Als u een annulering doorgeeft van uw tickets of een voorstelling wordt door ‘derden’ geannuleerd, worden de gemaakte administratiekosten niet geretourneerd.
- NIEUW! MondriaanKaart
Wat is de Mondriaankaart?
Met de Mondriaankaart kunt u voor slechts €115 onbeperkt genieten van alle professionele theatervoorstellingen in onze Mondriaanzaal. En dat een heel theaterseizoen lang!
In de Mondriaanzaal, onze kleine zaal, programmeren wij ieder seizoen een gevarieerd programma. Dit is dé plek waar talent een podium krijgt, maar ook bekende artiesten u in intieme setting verrassen met de mooiste voorstellingen.
Mondriaankaarthouders kunnen vanaf de eerste dag van een nieuwe maand 1 ticket per voorstelling boeken voor voorstellingen van de maand daarop. Pas als u tickets geboekt hebt, bent u verzekerd van toegang tot de voorstelling.
Bestel hier uw Mondriaankaart!
Tickets boeken
U ontvangt iedere maand een mail met daarin een overzicht van het theaterprogramma van de maand erop. Ook op onze website kunt u natuurlijk te allen tijde het gehele programma inzien. Heeft u gekozen? Dan kunt u op twee manieren uw tickets bestellen:
1. Online
U kunt gemakkelijk zelf op onze website ticket(s) voor de Mondriaanzaal boeken. Op uw Mondriaankaart staat een vouchercode; een combinatie van 8 letters/cijfers. Tijdens het bestellen kiest u voor prijstype ‘Mondriaankaart 22/23’. Bij het invoeren van het aantal gewenste kaarten, wordt er automatisch om uw vouchercode gevraagd. Uw Mondriaankaart inclusief vouchercode kunt u te allen tijde inzien in uw Mijn Theater. Na afronden van uw bestelling zijn uw e-tickets direct beschikbaar.
2. Fysieke theaterkassa
De theaterkassa is van dinsdag tot en met vrijdag geopend tussen 10:00-13:00 uur. Vanaf de eerste dag van de maand kunt u uw ticket hier boeken. (Als de eerste dag van de maand in het weekend valt dan kunt u de eerstvolgende dinsdag uw tickets aan de balie bestellen.)
Controle
De Mondriaankaart is persoonsgebonden, daarom kunnen theaterkaartjes niet zo maar doorgegeven worden aan derden. Om misbruik te voorkomen controleren we aan de deur steekproefsgewijs uw tickets met uw identiteitsbewijs. Bij een gecombineerde Mondriaankaartboeking (2 personen op 1 adres), moet in ieder geval één persoon zich kunnen identificeren.
Kun u niet komen? Laat het ons weten
Het is niet gewenst om voorstellingen te reserveren als u nog niet zeker weet of u komt. Gun anderen ook een plek en de artiest een volle zaal, en reserveer alleen voor de voorstellingen waar u zeker bij aanwezig zult zijn. Kunt u onverwachts toch niet komen? Dan verzoeken wij u vriendelijk doch dringend om uw af te melden bij de theaterkassa.
- Secure Tickets
Secure Tickets zijn extra veilige e-tickets die niet overdraagbaar zijn en daardoor ongewenste doorverkoop tegengaan. Deze tickets ontvangt u niet per e-mail of per post, maar zijn te vinden in de Ticketmatic App.
Hoe werkt het?
- Installeer de Ticketmatic App in de AppStore of de Playstore;
- Koop tickets via de gebruikelijke wijze op onze website, bevestig & betaal;
- Per e-mail ontvangt u een bevestiging van uw aankoop;
- Open de Ticketmatic App en log in met hetzelfde e-mailadres waarmee u de tickets besteld heeft;
- In de Ticketmatic App treft u de gekochte e-tickets aan;
- De scanbare toegangscodes op deze e-tickets worden zichtbaar vanaf twee uur voor aanvang voorstelling;
- Laat uw e-tickets op uw telefoon scannen voorafgaand aan uw bezoek.
Ik heb zojuist Secure Tickets gekocht, maar ik zie ze niet in de app staan. Wat nu?
De tickets verschijnen binnen 24 uur in uw Ticketmatic App. Als u binnen 24 uur geen tickets ziet, kunt u contact opnemen met onze theaterkassa.Kan ik de kaarten aan iemand anders geven?
Nee, de kaarten zijn niet overdraagbaar. U dient zelf aanwezig te zijn op de avond van de voorstelling. Mocht u onverhoopt de voorstelling niet bij kunnen wonen, dan kunt u de tickets volgens de gebruikelijke annuleringsvoorwaarden aan ons retourneren.Waarom krijg ik mijn kaarten niet per mail?
Bij sommige voorstellingen worden tickets doorverkocht tegen veel te hoge prijzen. Doordat u de tickets pas kort voor de voorstelling in uw persoonlijke app ontvangt, kunnen de kaarten niet worden doorverkocht. Zo betaalt iedereen een eerlijke prijs voor zijn/haar kaartje.Wie is Ticketmatic?
Ticketmatic levert de software van ons ticketingsysteem. - Hoe gebruik ik de vouchercode op mijn vriendenkaart?
Tijdens de voorverkoop van het nieuwe theaterseizoen (of een speciale voorverkoop van een extra bijgeboekte voorstelling) kunt u als vriend als eerste uw gewenste tickets bestellen.
Dit doet u als volgt:
- Op uw vriendenkaart staat een vouchercode; een combinatie van 12 letters/cijfers.
- Als u online tickets besteld wordt er bij ieder ticket dat u toevoegt aan uw winkelmandje om deze vouchercode gevraagd. (Tip: knip en plak uw vouchercode in het juiste veld zodat u deze niet telkens opnieuw hoeft in te voeren).
- Klik daarna onderin het beeldscherm op volgende en doorloop de overige stappen van het bestelproces.
- Entreebewijzen ruilen of retourneren
U kunt uw tickets tot uiterlijk 48 uur vóór aanvang van de voorstelling telefonisch, via onze theaterkassa of via ons online retourformulier retourneren in ruil voor een tegoedbon. Wij brengen per ticket € 3,50 annuleringskosten in rekening, dit wordt verrekend met uw tegoed. Als u een annulering doorgeeft van uw tickets of een voorstelling wordt door ‘derden’ geannuleerd, worden de gemaakte administratiekosten niet geretourneerd.
Uw tegoed is te allen tijde in te zien via uw ‘Mijn Theater’ omgeving. Nog geen account? Registreer u hier.
Bij verplaatsing van een voorstelling worden kaartkopers persoonlijk geïnformeerd. Mocht de nieuwe voorstellingsdatum u niet schikken dan heeft u recht op geld retour zonder aftrek van annuleringskosten.
Klik HIER om online uw kaarten te retourneren of mail naar info@theaterdestorm.nl
- Openingstijden Theaterkassa
Onze theaterkassa is dinsdag, donderdag en vrijdag geopend tussen 10.00 en 12.00 uur en een uur voor aanvang van een voorstelling.
U kunt ons bellen op 0543-519285 of mail naar info@theaterdestorm.nl.Via deze website kunt u 24 uur per dag tickets bestellen.
- Vragen over Het Steengroevetheater
Om uw bezoek aan Romeo+Julia zo aangenaam mogelijk te laten verlopen, delen wij graag alvast wat praktische informatie voor u als bezoeker:
Romeo+Julia vindt plaats in Het Steengroeve Theater, navigeer op:
Steengroeveweg – Winterswijk
(vanaf hier wordt u met borden naar het parkeerterrein/theater geleid).Parkeren
U kunt kosteloos uw auto parkeren, wij adviseren echter om – indien mogelijk – met de fiets te komen om lange parkeerfiles te voorkomen.Ticketcontrole – LET OP!
Nog voordat u de afdaling maakt de Groeve in, wordt uw ticket gecontroleerd, houd deze bij de hand.Aanvang voorstelling en opening theater
De poorten openen om 19.00 uur (voor dinergasten om 17.00 uur). Tussen 19:00 en 20:00 uur kunt u afdalen in de groeve. Om 20.30 uur start de voorstelling. De afdaling naar de groeve duurt +/- 20 min te voet.Zitplaatsen
U heeft vrije plaatskeuze. Alle tribuneplaatsen hebben een rugleuning, de tribunes zijn niet overdekt.Horeca
Er zijn verschillende horecapunten waar drankjes en een hapje worden verkocht. Deze mag u ook op de tribune nuttigen. Betaling gaat met munten, deze zijn te koop bij de muntenloketten boven bij de entree en beneden in de groeve.Kleding
In de groeve kan het ondanks mooi weer, ‘s avonds flink koud worden. Daarbij is de groeve ruw terrein. We raden u aan om stevige schoenen aan te trekken en een trui of jas mee te nemen tegen de kou. In het geval van regen kunt u een poncho dragen, deze worden ook op het terrein verkocht. Paraplu’s zijn vanwege de zichtlijnen niet toegestaan.Het weer
Ook als het weer minder goed is gaat de voorstelling gewoon door, tenzij de weersomstandigheden echt onverantwoord zijn. Iedere dag om 16.00 uur wordt bepaald of de voorstelling doorgaat. Dit is dan te lezen op steengroevetheater.nl en theaterdestorm.nl. De voorstelling wordt in dat geval verplaatst naar een inhaaldag op donderdag 10 augustus of zondag 13 augustus.Wij wensen u alvast een schitterende avond toe!
- Verloren of vergeten entreebewijzen
Indien u uw entreebewijzen heeft verloren of bent vergeten dan verstrekken wij u (onder voorbehoud en uitsluitend op de avond van de voorstelling) kopiekaarten.
- Rolstoelgebruikers
In beide zalen is een beperkt aantal rolstoelplaatsen aanwezig. Indien u hiervan gebruik wilt maken vragen wij u telefonisch of per e-mail uw tickets te reserveren: info@theaterdestorm.nl | 0543-519285.
- Garderobe en (pauze)drankje
Bij het merendeel van de voorstellingen is de garderobe en een (pauze)drankje inbegrepen.
Bij geen pauze staat er een drankje voor u klaar na afloop van de voorstelling. U kunt voorafgaand aan de voorstelling géén aanspraak maken op het pauzedrankje.
- Wachtlijst
Bij uitverkochte voorstellingen kunt u zich op een wachtlijst laten plaatsen. Als er kaarten geretourneerd worden nemen wij contact met u op.
- Tegoedbonnen of cadeaukaarten
Heeft u tegoedbonnen van De Storm? Op uw bon staat een vouchercode. Deze kunt u gemakkelijk ingeven bij het online bestellen van nieuwe theaterkaarten.
Heeft u VVV-cadeaubonnen? Dan vragen wij u ons even te bellen, of langs te komen met de bonnen. Deze kunnen namelijk niet online in uw betaling verwerkt worden. Wel kunnen wij het direct verwerken bij uw bestelling.
- De Podium Cadeaukaart voor Theater, Concert & Festival
De Podium Cadeaukaart is verkrijgbaar en inwisselbaar bij Theater De Storm. Voor meer informatie verwijzen wij u naar www.podiumcadeaukaart.nl. Met uw Podium Cadeaukaart kunt u ook online betalen.
- CJP
Met een CJP-pas (krijgen veel leerlingen voor het vak CKV op school), betalen studenten en leerlingen een gereduceerd tarief. In bijna alle gevallen is dit € 15,-, € 17,50 of € 20,- voor een voorstelling. Je kunt hiervoor maximaal 1 week van tevoren boeken via onze theaerkassa. Dit geldt op bijna alle professionele producties. Je moet de pas wel op de avond zelf meenemen naar de voorstelling.
CJP-pas kopen?
Ben je nog geen 30 en wil jij ook gebruik maken van deze regeling in ons theater? Dan kun je deze CJP-pas HIER aanschaffen. - Vier het Leven
In samenwerking met Stichting Vier het Leven is het ook mogelijk om ons theater te bezoeken wanneer u minder mobiel bent. Vrijwilligers van de stichting halen u thuis op, begeleiden u tijdens de voorstelling en brengen u weer thuis. De volledige reservering en afhandeling van kaarten verloopt via Stichting Vier het Leven. Voor meer informatie of reserveren verwijzen wij u dan ook door naar de website van Stichting Vier het Leven: www.4hetleven.nl
- Het maken van beeld- en/of geluidsopnames
Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de directie of artiest beeld- en/of geluidsopnames te maken tijdens de voorstellingen. Ook vragen wij u uw mobiele telefoon tijdens de voorstelling uit te zetten.
- Wijzigingen
Het is mogelijk dat door ziekte van spelers of andere omstandigheden een voorstelling niet door kan gaan. In dat geval proberen wij de voorstelling te verzetten naar een andere datum. Als dat niet lukt ontvangt u uw geld retour. Daarnaast behoudt Theater De Storm zich het recht voor om een voorstelling te verplaatsen van de kleine naar de grote zaal en omgekeerd. Ook kunnen wij delen van de zaal en/of het balkon afsluiten.
- Huur het theater
Zoekt u een mooie locatie voor uw voorstelling of feestelijke activiteit? Ons theater biedt vele mogelijkheden. Meer informatie over verhuur kunt u vinden onder het kopje Huur het theater!
- Algemene Bezoekersvoorwaarden en Privacybeleid
In Theater De Storm gelden de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de vereniging van Schouwburgen en Concertgebouwdirecties. Deze zijn gedeponeerd bij de rechtbank te Amsterdam en kunt u hier downloaden.
- Staat uw vraag er niet tussen?